Spring naar hoofd-inhoud

Peuterspeelzaal Heidepoort wordt aangestuurd in samenwerking met Stichting Kinderopvang Zeeuws-Vlaanderen.

Peuterspeelzaal Heidepoort is een zogenaamde startgroep. De startgroep biedt uw kind alle ontwikkelingskansen én een goede aansluiting op de basisschool tegen een zeer gereduceerd tarief.

Hoe werkt de startgroep:

1. Peuters van twee tot vier jaar zijn vijf ochtenden per week welkom.

2. Er is een nauwe samenwerking tussen school en peuterspeelzaal.

3. Stichting Kinderopvang Zeeuws-Vlaanderen staat garant voor kwaliteit, kennis en ervaring in het werken met zeer jonge kinderen.

4. Er wordt gewerkt met Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE).

5. De kosten zijn laag: vijf dagdelen halen, twee betalen. Dus wanneer u vijf dagdelen peuterspeelzaal afneemt, krijgt u drie ochtenden gratis.

6. Het voordelige startgroeptarief vijf halen twee betalen kan worden aangeboden aan peuters uit postcodegebied Heikant (4566), uitgebreid met een klein randgebied (exacte grenzen op te vragen via de directeur van de school).

7. Er zijn binnen de gemeente Hulst afspraken gemaakt over de mogelijkheid voor ouders om te kiezen voor een startgroep in één van de andere kernen in Hulst. Peuters uit Heikant kunnen daarom tegen het tarief vijf halen twee betalen gebruik maken van de startgroepen in Clinge en Nieuw-Namen en tegen het tarief drie halen twee betalen van de startgroepen in St. Jansteen en Hulst. Peuters uit de andere startgroepgebieden in Hulst kunnen geplaatst worden op onze peuterspeelzaal. Voor hen geldt het tarief dat gekoppeld is aan hun woonadres.

8. De startgroep biedt hét alternatief voor de Belgische kleuterscholen.

9. Er is een naadloze aansluiting op de basisschool.

De "vaste" pedagogisch medewerkster is Talitha Goossen; wanneer de groepsgrootte daar aanleiding toe geeft, is er een tweede leidster ter ondersteuning. Vanaf september 2019 is dat Laura.

De start- en eindtijden van de peuterspeelzaal zijn:

Maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag8.15      tot        11.45 u
Woensdag8.15      tot        12.00 u

Voor meer informatie over of aanmelding bij de peuterspeelzaal kunt u terecht bij de één van de pedagogisch medewerksters.

Nieuwsbrieven peuters-kleuters