03-10-2017

Klus- en kuisdag: een superdagje!

Vrijdagochtend 29 september even voor 9 uur was het weer zover. Tijd voor klussen en vooral kuisen op en rond basisschool Heidepoort. Wethouder Adri Totté gaf samen met voorzitter Jan Witte van de dorpsraad onder het toeziend oog van de peuters, leerlingen en leerkrachten en de kersverse directeur Karel d’Haens het startsein. Het weer werkte in elk geval mee en samen met de leerlingen van groep 7 en 8, een delegatie van de dorpsraad en de ook al gloednieuwe meester Philip Buysrogge werd er geschrobd, geveegd en geschept. Plaatselijk raadslid Karel Martinet ontpopte zich als een echte putjesschepper, de afwaterputjes werden secuur schoongemaakt. Het schoolplein, het speelveld en het crossterreintje werden van alle zwerfvuil ontdaan, al gevallen bladeren en eikels opgeruimd en mollengaten vakkundig gedicht. Ook werd een poetsrondje voor het schoonmaken van de belangrijkste verkeersborden gemaakt, al kwamen de jongedames van groep 7 en 8 daar soms wat lengte voor tekort. Gelukkig bood de lengte van voorzitter Jan van de dorpsraad dan uitkomst. Ondertussen maakten de peuters en de leerlingen van groep 1 en 2 ook maar wat graag gebruik van het mooie nazomerweer. Samen met de juffen Anneriet en Talitha maakten zij een rondje door Heikant om al eens kennis te maken met wat verkeersborden. Ook het oversteken op het zebrapad (eerst goed kijken naar 2 kanten en daarna achter elkaar!) werd alvast geoefend. Al met al, een super dagje Heidepoort! Kijk voor de foto's bij Media-Activiteiten.
< Amuziement; zondag 11 juni tussen 11.00 - 13.00 u